Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Epilog za bráchu

Myslela jsem, že zvládnu napsat epilog pro svýho bráchu, kterej umřel před osmi lety, … a nevím teda. Kroužím kolem toho, už už začnu psát větu a pak se toho leknu, vlezou mi slzy do očí a je to zase pryč. Bojím se toho. 

Smrt je tak bezejmenná hrůza, že i když máte dojem, že už to přece musíte mít zpracovaný, tak ne, nemáte. Nebo nevím jak vy, ale já nemám.

Bylo léto a vedro k chcípnutí, možná ten první rok, jak začalo být fakt nesnesitelně. Švvagorvá mi tehdy zavolala, akorát jsme nastartovala auto, že pojedu za zákaznicí, a ona volá, jestli u nás není můj brácha, její muž. No nebyl že jo. Pointa celýho toho příběhu je, že už v to pondělí byl dva dny mrtvej.

Něco v mozku nebo v duši vám řekne, co tenhle telefonát neznamená. Víte, že brácha nevyrazil na neohlášenej vandr. Vyhýbáte se tomu poznání, občas si připustíte, pakliže jste hodně přímý sami k sobě, a to já v celku jsem, že to vlastně víte.

A plyne den za dnem, hodina za hodinou. A furt nic. Nic novýho. Brácha není. Zmizel. Nebere telefon. V historii jeho prohlížeče může jeho žena najít návod na uvázání katovský smyčky. To člověku klid nepřidá.

Podle GPS v jeho telefonu jde dohledat, že byl naposledy někde v Brdských lesích. Někdo ho možná viděl na zastávce autobusu. A pak se vyhlásí celostátní pátrání. Kamarádi, který znáte vlastně jen krátce, jdou dělat rojnici, aby ho zkusili najít. Já nešla. Ta představa, že najdu jeho mrtvolu... Ne, to nepotřebuju. Zůstala jsem doma a zkoušela něco dělat, zvala jsem kamarádky na návštěvu. Společně jsme vařily, dělaly cokoli. Protože ta bezejmenná hrůza se na nás tlačila ze všech stran. Nebo jsem hlídala bráchovu rok a půl starou dcerku, aby jeho žena mohla chodit do krizovýho centra nebo na policajty nebo někam.

A pak v neděli telefonát. Po týdnu. Našel ho pejskař na procházce. Na stromě. Asi to nebyl hezkej zážitek. Jo, byla to hrůza, ale ulevilo se mi. Ulevilo se nám všem (počítám?), protože definitivní jistota je mnohem, ale mnohem lepší než ta příšerná kosti žeroucí nejistota.

Neměli jsme s bráchou v dospělosti moc blízkej vztah. Žili jsme hodně rozdílný životy. Měli jsme jinej světonázor. Ale jako děti to bylo jiný, v pubertě jsem ho bránila, podporovala, obdivovala jsem jeho znalosti. Hodně jsme se vzájemně svěřovali. Jo, byla jsem starší, tak jsem možná měla nějaký výhody a ne vždycky jsem si to uvědomovala.
A pak se sebral, vzal provaz a umřel.
Tečka.

Vole. 
O tom, jak špatně popsali jeho rakev v krematoriu, no, to už je spíš humor a óda na statečnost a urputnost švagrové, která nedala, než že jí ukážou kus těla, aby měla jistotu, že v té rakvi je fakt její zesnulý manžel. A nakonec ty policajty udolala aby jí ukázali aspoň ruku, aby ji mohla identifikovat. Hustá je prostě.

Tou dobou jsem ještě neměla děti, tak jsme pak často a rádi pečovali o neteř. A i díky tý ztrátě jsem se nakonec odhodlala, že na to umělý oplodnění půjdu a teď máme děti dvě. A k tomu neteř. Tak díky brácho. Jesltis způsobil to, že se tvoje nerozhodná sestra rozhoupala k tomu, že čekat dál na zázrak asi nemá cenu, pojďme do toho říznout, tak to k něčemu bylo. Tvoje dcera je krásná a chytrá a máme ji moc rádi. Tak tam pozdravuj babičku a oba dědy.

Časem taky přijdem.

Pa.

Autor: Gabriela Benešová | sobota 19.8.2023 7:28 | karma článku: 35,91 | přečteno: 4370x
  • Další články autora

Gabriela Benešová

Každý potřebuje svoji Táňu

Táňa je Ukrajinka, která žije v Čechách už víc než čtyři roky, takže nepřišla s loňskou uprchlickou vlnou. Je jí asi sedmnáct, studuje střední školu. Pomáhá mi s administrativou, posílá balíčky. Někdy vyzvedává děti ze školky.

3.6.2023 v 8:30 | Karma: 34,94 | Přečteno: 3077x | Diskuse| Osobní

Gabriela Benešová

Od rtěnek k jedničkám a nulám vol.III

A jak na to teda půjdeš? Tohle je jedna ze základních koučovacích otázek v momentě, kdy si klient uvědomí, jakou změnu potřebuje a kudy se dá. Sám sobě koučem, tak jsem si ji položila taky.

19.5.2023 v 14:07 | Karma: 9,58 | Přečteno: 290x | Diskuse

Gabriela Benešová

Od rtěnek k jedničkám a nulám vol. II

Díl druhý: Kolik chyb lze nasekat do kontaktního formuláře. Včera jsem absolvovala jednodenní kurz testování pro začátečníky od Czechitas. A hned jsem se vrhla do praxe

12.5.2023 v 8:10 | Karma: 12,19 | Přečteno: 310x | Diskuse| Osobní

Gabriela Benešová

Od rtěnek k jedničkám a nulám

Před pár týdny jsem se rozhodla, že postupně přestěhuji svou kariéru od kosmetiky k IT. Jsem teprve na záčátku, ale předpokládám, že o zábavné historky nebude nouze. Díl první: Copak ty k máš IT nějaký vztah?

8.5.2023 v 9:51 | Karma: 14,45 | Přečteno: 435x | Diskuse| Osobní

Gabriela Benešová

Mezi Apolinářem a svatou Kateřinou

Zuzanu probudil vyzvánějící telefon, který nemilosrdně vytípla. Včera oslavovala s kolegy úspěšný prodej jedné obrovské kancelářské obludy a Zuzana to trochu přehnala s pitím. A nejen to. Cítila se rozplizlá tak jako vždycky, když dokončila velký a náročný obchod. Nenáviděla dokončené projekty, prodané domy, smlouvy uklizené v šanonech. Znamenalo to totiž, že musí najít nové klienty, nový dům a všechen ten kolotoč roztočit znovu. Když už kolo běželo, cítila se dobře, odstraňovala překážky jednu po druhé a ani šibeniční termíny a rozmary kupujících nebo prodávajících ji nedokázaly vyvést z míry.

2.2.2015 v 8:06 | Karma: 12,51 | Přečteno: 726x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 7
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1622x
Učím ženy, jak být krásné, hraju na historické hudební nástroje, organizuju a píšu zážitkové hry a někdy píšu i jen tak něco. Jako tenhle blog třeba.

Ráda povzbuzuji lidi a ispiruji je ke změnám a totéž dělám i pro sebe.

Možná inspiruji nebo povzbudím i vás!

Seznam rubrik