Od rtěnek k jedničkám a nulám vol.III

A jak na to teda půjdeš? Tohle je jedna ze základních koučovacích otázek v momentě, kdy si klient uvědomí, jakou změnu potřebuje a kudy se dá. Sám sobě koučem, tak jsem si ji  položila taky.

A odpověď (aspoň pro mě), byla hrozně jednoduchá. Půjdu se někoho zeptat! A ne jen jednoho člověka. Půjdu se zeptat kohokoli, o kom vím, že udělal stejnou profesní změnu jako já. Pořadí bylo nasnadě: restaurátor, diplomatka, učitelka v mateřské školce, učitelka na odborném učilišti a další. Všichni tihle moji kamarádi něco vystudovali, pak to nějakou dobu dělali a pak se řekli, že chtěj něco jinýho a IT je to ono. A všichni jsou spokojení. Příběh každého z nich je trochu jiný, ale co převládá: byli ochotní učit se nové věci, jít z nadřízené pozice do pozice učedníka a měli chuť  se vypracovat. A to mě hrozně nabíjí, protože výše zmíněné kvality splňuji ve všech bodech.
Další na seznamu byli profíci, kteří IT dělají celý život, nebo aspoň o nějaké dramatické změně v jejich profesi nevím.
Třetí, poslední fáze je, že o tom svém plánu říkám na potkání komukoliv. A světe div se, občas z mých zákaznic nebo přátel na pivu vypadne, že vlastně dělají weby pro nějakou firmu, a najednou je tu příběh. Poslední případ je ze včera: přeskok z policejní akademie k web designu.

Nejdu samozřejmě systematicky od jedné skupinky ke druhé, i když ta první měla jasnou přednost. Potřebovala jsem příběhy, kde bych se ujistila, že ten můj přeskok ze zcela nesouvisejícího odvětví má naději.
Každý z těch rozhovorů mě něco naučil a někam mě posunul. Většina z nich mi hodně zvedla sebevědomí. Někteří mi dali skvělé návody na stránky, ze kterých člověk vůbec zjistil, co všechno je IT (a že toho je). Třeba Czechitas, to je neziskovka, která se zaměřuje na vzdělávání žen v IT oborech. Mají zadarmo skvělý YouTube kurs – Slovníček pojmů v IT, kde jsem si uvědomila, že spoustu těch věcí už umím, nebo jsem je někdy dělala, jen jsem nevěděla, že se tak jmenují v tý IT korporátní hantýrce. U Czechitas taky můžete jít na celodenní online kurzy, které stojí velmi dostupné (protože sponzorované) peníze. Už mám za sebou dva – základy testingu a základy IT analýzy a chystám se na další.

Pak existuje web https://naucme.it/, kde je spousta materiálnu pro samouky. Když si kus zaplatíte, tak pak máte přístup ke konzultacím a i vám pomůžou s hledáním práce v oboru. Konkrétně tenhle web je nesmírně sympatický tím, že není samožerný. Je proodkazovaný na spoustu dalších výukových materiálů, YouTube tutoriálnů, stránek dalších lidí, kteří sdílí informace z oboru, profíků z lidských zdrojů a další. Momentálně jsem v sekci testování pro samouky, kde se učím dělat jednoduché webové stránky v HTML a CSS. A je to tak hezky podaný, že mě to fakt baví a mám pocit, že se někam dostávám.
Další hromada kurzů je na několik týdnů studia a stojí přes deset tisíc, což je furt hodně férová cena pro člověka, který už ví, kterým směrem se chce pustit. A některé kurzy hradí i úřad práce, ale to asi není moje cesta. Ty jsem si taky proklikala, je jich fakt nepočítaně.

No, a pak jsou kamarádi, který vám (nebo aspoň mně) řeknou: hele naučím tě programovat zadarmo, v případě, že jsi ochotná tomu dát rok a každý den nějakého studia a zkoumání.
A přiznám se, že tohle mi vyrazilo dech. Tahle možnost, že bych se pustila přímo do programování u mě byla až na posledním místě. Protože je to ta těžší verze a člověk už musí být rozhodnutý. Kamarádovi netrvalo dlouho, aby mě přesvědčil. Největší práce byla, abych uvěřila já tomu, že na to mám. A nebyla bych to já, kdybych to všude nerozkecala, takže jsme teď tři účastnice tohoto neoficiálního programovacího kroužku. Jedna z nás je moje máma (jsi prostě hustá, mami!).
Olaf nás nešetří, rovnou se učíme Javu, jeden z těch těžších programovacích jazyků. Jeho zdůvodnění bylo jednoduché – cokoli dalšího už vám přijde jednoduchý. Přiznávám, že po první opravdové lekci jsem myslela, že se mi uvaří mozek. Ale bylo to tak super!

Takže díky Olafe, a vůbec všichni, kterým o půlnoci píšu, že jsem zoufalá, a asi na to nemám. A vy mi napíšete (klidně taky o půlnoci), že krize jsou normální a že to nějak půjde.
Tak snad jo!

 

 

Autor: Gabriela Benešová | pátek 19.5.2023 14:07 | karma článku: 9,58 | přečteno: 290x
  • Další články autora

Gabriela Benešová

Epilog za bráchu

Myslela jsem, že zvládnu napsat epilog pro svýho bráchu, kterej umřel před osmi lety, ... a nevím teda. Kroužím kolem toho, už už začnu psát větu a pak se toho leknu, vlezou mi slzy do očí a je to zase pryč. Bojím se toho.

19.8.2023 v 7:28 | Karma: 35,91 | Přečteno: 4370x | Diskuse| Osobní

Gabriela Benešová

Každý potřebuje svoji Táňu

Táňa je Ukrajinka, která žije v Čechách už víc než čtyři roky, takže nepřišla s loňskou uprchlickou vlnou. Je jí asi sedmnáct, studuje střední školu. Pomáhá mi s administrativou, posílá balíčky. Někdy vyzvedává děti ze školky.

3.6.2023 v 8:30 | Karma: 34,94 | Přečteno: 3077x | Diskuse| Osobní

Gabriela Benešová

Od rtěnek k jedničkám a nulám vol. II

Díl druhý: Kolik chyb lze nasekat do kontaktního formuláře. Včera jsem absolvovala jednodenní kurz testování pro začátečníky od Czechitas. A hned jsem se vrhla do praxe

12.5.2023 v 8:10 | Karma: 12,19 | Přečteno: 310x | Diskuse| Osobní

Gabriela Benešová

Od rtěnek k jedničkám a nulám

Před pár týdny jsem se rozhodla, že postupně přestěhuji svou kariéru od kosmetiky k IT. Jsem teprve na záčátku, ale předpokládám, že o zábavné historky nebude nouze. Díl první: Copak ty k máš IT nějaký vztah?

8.5.2023 v 9:51 | Karma: 14,45 | Přečteno: 435x | Diskuse| Osobní

Gabriela Benešová

Mezi Apolinářem a svatou Kateřinou

Zuzanu probudil vyzvánějící telefon, který nemilosrdně vytípla. Včera oslavovala s kolegy úspěšný prodej jedné obrovské kancelářské obludy a Zuzana to trochu přehnala s pitím. A nejen to. Cítila se rozplizlá tak jako vždycky, když dokončila velký a náročný obchod. Nenáviděla dokončené projekty, prodané domy, smlouvy uklizené v šanonech. Znamenalo to totiž, že musí najít nové klienty, nový dům a všechen ten kolotoč roztočit znovu. Když už kolo běželo, cítila se dobře, odstraňovala překážky jednu po druhé a ani šibeniční termíny a rozmary kupujících nebo prodávajících ji nedokázaly vyvést z míry.

2.2.2015 v 8:06 | Karma: 12,51 | Přečteno: 726x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 7
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1622x
Učím ženy, jak být krásné, hraju na historické hudební nástroje, organizuju a píšu zážitkové hry a někdy píšu i jen tak něco. Jako tenhle blog třeba.

Ráda povzbuzuji lidi a ispiruji je ke změnám a totéž dělám i pro sebe.

Možná inspiruji nebo povzbudím i vás!

Seznam rubrik